dinsdag, november 14, 2006

Sorghvliet

Het is grote pauze. Twee docenten Nederlands zitten op het betonnen muurtje naast de school en schrijven, een vel papier ongemakkelijk op de knieen. Voor hen staan twee meisjes uit de derde te grijnzen van oor tot oor. De leraren moeten een dictee maken vol met onzinnige spellingsregels. Ik ga naast Michiel zitten en begin me er mee te bemoeien. Een van de meisjes buigt zich streng naar me toe en zegt: "als u dat nog een keer doet stuur ik u eruit". Jenny zegt helemaal niks, maar Michiel zucht en steunt en denkt hardop: was dat nou de uitzondering, of mocht dat vroeger wel en nu niet meer of juist andersom? De enige keer dat het me lukt om hem voor te zeggen is het nog fout ook. Ik dacht dat je Rooms Katholiek met hoofdletters schreef. Weet ik veel. Ik was Hervormd. Michiel heeft 10 fout, Jenny 9. In tien zinnen. Wat een leuke school is dit!

2 Comments:

Blogger Xander Michiel Beute said...

1 van die fouten was feitelijk jouw fout, die telt dus niet.

2:12 p.m.  
Blogger Marco said...

Ik dacht ik kijk maar even naar uw eerste blogs. Goed idee, blijkt.
Ook leuk om te lezen over Hilbert's Motel. Leuk, die tijd van de onderbouw. Ik besef me ook dat ik waarschijnlijk geen Wiskunde D had gekozen zonder u, dus: bedankt!

7:02 p.m.  

Een reactie posten

<< Home