woensdag, november 22, 2006

Stemmen

Het is voorbij, bijna. Vanavond zagen we een minister-president die van alle kanten aangevallen werd en er helemaal niets tegenin kon brengen. In de peiling achteraf werd hij als winnaar aangewezen. Snap ik er nog iets van? Soedish klaagde vandaag dat ik op dit weblog geen gedegen analyse geef van de verkiezingsstrijd. Nee, inderdaad, ik snap er helemaal niets van.
Hé hallo zwevende kiezer, bent u daar? Hier is een stemadviesje. Kies lijst 2 nummer 3. Aleid Wolfsen komt uit het oosten, dat is al een pluspunt. Aleid is bovendien de meest rustige, gedegen, betrouwbare politicus die ik kan verzinnen. Dat hij bij de juiste partij hoort is meegenomen. Even serieus: de PvdA is de afgelopen jaren sterk veranderd. Oude dogmatiek is losgelaten, en met Bos hebben we een politicus in huis die bereid is na te denken voor hij wat roept en die ook bereid is een standpunt te wijzigen als daar reden voor is. In de campagne heet dat draaikonterij, ik noem het karakter (de wel of geenocide daargelaten, nogmaals foei). Wat ik niet begrijp is dat veel mensen twijfelen tussen SP en PvdA. De SP is een oerconservatieve partij, die Nederland het liefst achter driedubbel gesloten luiken wil verstoppen. Dan is Groen Links veel interessanter, omdat ook daar een wending van dogmatisme naar openheid heeft plaatsgevonden. Maar Groen Links zal om één of andere reden nooit een machtsfactor worden, en politiek gaat over macht, regeringsmacht. Er is dus maar één keuze, die tussen PvdA en VVD. Misschien moeten juist die twee dit land verder vormgeven. Hoe dan ook, onder het motto 'fatsoen moet je doen' stem ik op Aleid Wolfsen. Waarvan akte.

1 Comments:

Blogger Xander Michiel Beute said...

Het wordt gewoon Wouter..., maar geen zorgen, de laatste peilingen lijken erop te duiden dat ook Aleid het haalt.

1:03 p.m.  

Een reactie posten

<< Home