zaterdag, januari 13, 2007

Gerimpeld

Op mijn boodschappenbriefje staat dat ik passievruchten moet kopen, maar ik heb geen idee hoe die dingen er uitzien. De man in Appie-blauw natuurlijk wel. Hij wijst op een bak met gerimpelde vruchten. "Dit zijn passievruchten, maar ik denk dat u die andere wilt hebben". In de belendende bak liggen dezelfde vruchten, maar dan jong en vers en glanzend. "Deze zijn lekkerder hoor, maar de meeste mensen willen ze niet, want ze zien er niet uit." Een oudere dame bemoeit zich met ons gesprek en verzekert me dat de gerimpelde inderdaad het lekkerst zijn. Ik bel met Willemijn: "Wil je de gerimpelde of de verse?" Willemijn zegt dat ik natuurlijk de gerimpelde moet kopen: "Gerimpeld is het lekkerst, dat weet je toch wel?" Ik lach hardop en vertel de man in blauw wat ze zei, waarop hij antwoordt: "Ik zeg niets meneer. De laatste keer dat ik iets zei moest ik drie maanden op de bank slapen."