donderdag, maart 22, 2007

Zoeken

Het is een schone dag geweest. Vandaag ontdekte ik dat niet alleen mijn trouwe bloglezer Jason uit 3b er een eigen blog op na houdt, maar dat ook zijn klasgenoot Suzanne al geruime tijd stiekem actief is op blogspot. Dat heeft ze al die tijd zorgvuldig geheim gehouden. Schurkje! Ik heb naar Jason en Suus nu maar een linkje toegevoegd.
Toen Jacob vanavond belde werd het feest helemaal compleet; ik vertelde dat ik weer aan het werk ben met de Bresson-bibliografie en hoe lastig het soms is om op het internet verwijzingen naar titels helemaal goed te krijgen. Waar mijn sokken zijn weet ik niet, maar op dit terrein ben ik een pietje precies. Jacob vond het jammer voor me dat WorldCat niet online te raadplegen is, waarop Maartje op de achtergrond hoorbaar bromde dat dat natuurlijk onzin is. Binnen een mum van tijd zat ik in de meest wonderbaarlijke boekzoekmachine die ik ooit heb gezien. Drie titels die ik maar niet compleet kon krijgen, een Finse, een Koreaanse en een Japanse, vlogen fluitend over het scherm. "We streven naar volledigheid" schrijf ik in het voorwoord van de bibliografie, en nu ga ik er nog in geloven ook. Prachtig prachtig!