vrijdag, juni 22, 2007

Intertextualiteit

Het brein werkt meestal traag. Teveel stroompjes tegelijk waarschijnlijk. Twee dagen geleden ontdekte ik dat het Simplistisch Verbond op You Tube ruim vertegenwoordigd is. Vanavond pas kwam het idee om naar Cow & Chicken te zoeken. Nou, dat lukt wel.
Het terugvinden van de mooiste waanzin in cartoonland sinds Tex Avery is natuurlijk geweldig, maar het gekke is (weer teveel stroompjes) dat ik daarbij niet meteen aan Avery zelf dacht. Zojuist wel. En wie schildert mijn blijdschap, het stikt van de Avery-cartoons op You Tube. Nu hoef ik alleen nog maar de mooiste Avery terug te vinden, die over een grote hond die telkens weer kinderlijk veel houdt van kleine dierlijke metgezellen om ze vervolgens onder zijn liefde te verstikken. Letterlijk. Om niet al die You Tube filmpjes door te hoeven ploegen typte ik het refrein van dat filmpje maar even in Google: "I used to have a little friend, but he don't move no more." En wat vind je dan? Geen verwijzing naar Tex Avery, maar wel een stuk of tien naar Steinbeck's 'Of Mice and Men'. Avery verwees naar Steinbeck! Nooit geweten.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nooit geweten wie al mijn lievelingscartoons van vroeger had bedacht, maar ik ben hem wel dankbaar, hij heeft me voor vele leuke uren achter de buis gezorgd!
U heeft een goede smaak voor cartoons trouwens :D

5:33 p.m.  

Een reactie posten

<< Home