vrijdag, juni 22, 2007

Regen

Het regent. Mijn opa van vaderskant, boer te Vriezenveenschewijk, ging dan naar buiten en werd nat. "Je wordt nat" riep mijn oma. Waarop mijn opa zei: "Ik heb één pakje waar het niet doorheen gaat." Ik heb hem niet gekend.
Er is een prachtig reclamefilmpje op tv waarin we vijf verschillende soorten regen horen. Regen is geluid. Het filmpje is vooral mooi vanwege dat perfect in gehoor gebrachte geluid, het beeld doet er niets toe.
Regen is een 'state of mind'. Volgens Andrei Tarkovsky is regen voor Russen het meest intieme symbool voor het vaderland. Nee, dat is niet droevig. Luister maar.
Zojuist hield het op. De geluiden van de buren keren terug. Jammer. Waarom gaan die mensen niet naar bed?

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

In de versie die ik ken zei opa: 'Ik heb ain jassie doar gait niks deur.' Het is hoe dan ook een wijsheid die ik nog wel eens citeer.
Vanmiddag trouwens tijdens weer een regenpauze in Rosmalen voor het eerst het spotje gezien dat je bedoelt. Ja, hij is mooi!

5:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home