donderdag, september 13, 2007

Koop

"Met Blaakmeer".
"Goedenavond, u spreekt met huppeldepup van Voetbal International. Spreek ik met de heer Blaakmeer?"
Ja dat zei ik net. "Ik heb sterk de indruk dat u mij iets wilt verkopen. Is dat zo?"
"Nee meneer, dat is niet zo ..."
"Aha, u wilt mij niets verkopen, u wilt mij informatie verschaffen, en als u dat gedaan hebt gaat u proberen mij iets te verkopen. Heb ik het zo een beetje goed?"
"Nee meneer, ik wil u niets verkopen."
"Goed, u wilt mij niets verkopen. Ik houd u eraan. Probeert u het maar."
"Dank u wel. Weet u welke prachtige geschenken ik u mag aanbieden als u een abonnement neemt op Voetbal International?"
"Ho stop. U hebt net beweerd dat u mij niets wilt verkopen, en nu probeert u mij onmiddellijk een abonnement te verkopen."
"Ik probeer u niets te verkopen. Ik vraag u alleen of u enig idee hebt wat de gratis voordelen zijn als u een abonnement neemt op Voetbal International."
"Aha, gratis. Dus ik hoef voor dat abonnement niet te betalen?"
"Ja, voor het abonnement wel, maar de cadeaus zijn gratis."
"Dus u biedt mij een abonnement aan om gratis cadeaus te krijgen, maar voor het abonnement moet ik betalen. U probeert mij dus iets te verkopen."
"Nee, zo zie ik dat niet."
" Wat vindt uw opdrachtgever daar eigenlijk van. Wil die graag dat u er in slaagt mij iets te verkopen?"
"Ik zie dat echt anders."
"Meneer, ik vind het prima dat we hier nog een tijdje over doorpraten zodat u geen tijd hebt om nog meer mensen lastig te vallen, maar u kunt toch echt niet met droge ogen beweren dat u niet de opdracht hebt te proberen om mij iets te verkopen."
"Nee, zo zie ik het echt niet. Ik doe u een aanbod."
"Ja, een aanbod dat mij geld kost. Waarbij ik iets koop. En u iets verkoopt. En in uw antwoord op mijn eerste vraag hebt u bezworen dat u niet zou proberen mij iets te verkopen. Dat valt mij toch een beetje van u tegen."
"Nou, misschien hebt u wel gelijk, zo heb ik het nooit bekeken. Maar als u niets wilt kopen kan ik u ook niet vertellen welke prachtige cadeaus u gratis kunt ontvangen."
"Dat lijkt mij een prima idee, dat u mij dat niet vertelt."
"Nou, een prettige avond dan maar."
"Ja, een prettige avond gewenst."

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hahahhaa, is dat echt gebeurd? :O uw blog zorgt wel voor menig gegrinnik in mijn verveelde uurtjes ^^

8:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

BLAAK!
Iets soortgelijks is mij ook overkomen, al had ik niet dezelfde scherpe antwoorden.. "Bent u DE mevrouw Epping Feyenoorder blablabla.."
Verder vraag ik me af of je nog steeds gestopt bent met roken. Ik zeg; niet doen. De 5 jaar die je nu hebt om eroverheen te komen zijn de 5 jaar die je eerder sterft als je niet stopt.
Hmm, hierbij heb ik verraden dat ik mn wiskundeleraartje wel een beetje mis:D De AH hier is een stuk minder groot.. Nja groetjes thuis x

10:38 p.m.  
Blogger PietRage said...

geniaal!

12:13 a.m.  

Een reactie posten

<< Home