donderdag, oktober 25, 2007

Kiekeboe


Het metrostation Karlsplatz schijnt de enige plek in Wenen te zijn waar je junks tegenkomt. Het station bestaat uit een wirwar van onderaardse gangen, gevuld met winkeliers, passanten, hangadolescenten en kuierende politieagenten. Ik raak er de weg kwijt. Na een paar keer heen en weer lopen vind ik de uitgang met de digitale klokken. Het duurt nog 150.007 dagen voordat de effecten van Tsjernobyl uitgewerkt zijn. Op de dag precies.
Er is ook een lange spiegel waarop het getal pi in honderden decimalen staat afgebeeld. Als ik er een foto probeer te maken blijft een punk-meisje achter me staan en trekt gekke bekken. Ik zie haar in mijn zoeker, druk af, en steek mijn linkerduim op.
Na nog een foto gemaakt te hebben zet ik de foto met het meisje op het schermpje van de camera, zoom in, loop achter haar en haar vriendje aan, en houd onverhoeds de camera voor haar hoofd: "Ist gut gelungen". Ze schrikt zich het apelazerus, kijkt naar de foto, en lacht: "Schön!"

1 Comments:

Blogger Marco said...

Doet u dat vaak, arme meisjes laten schrikken? :P maar bij punkmeisjes mag het wel, die zijn wel wat meer gewend dan grote kalende feyenoord aanbiddende maar heel aardige wiskundeleraren :D

7:08 p.m.  

Een reactie posten

<< Home