zaterdag, januari 05, 2008

Yo


Ze zegt: "Change change change", maar dat woord is gejat. Ze zegt: "Years ago I wrote a book called 'It takes a village', and there are a lot of beautiful villages in New Hampshire, and in it I had a chapter titled 'Every child needs a champion'."
Ho, wacht even. Die tussenzin, wat doet die daar? Wie heeft dat bedacht? Er zijn veel mooie dorpen in jullie staat. Goh, nou, bedankt, nou gaan we maar op je stemmen. Wat een slechte speech is dit. En het gaat verder: "Well I think it's time for the American people to have a champion for a president again. ...."
Nou, inderdaad, en gezien het momentum van de dag weten we wel aan wie we daarbij denken, maar gaat u vooral verder: "I know that everybody wants change. Some people think you make change by demanding it, and some people think you make change by hoping for it. I think you make change by ...' en op dit punt gaat de speech verloren in het boegeroep van vele verzamelde democraten. Hillary Clinton maakt een voor Barack Obama beledigende opmerking en de zaal reageert onmiddellijk. Deze mevrouw heeft geen schijn van kans. Wie had dat durven denken, een week of drie geleden?
Later, op dezelfde bijeenkomst, houdt Barack een speech uit duizenden. Het water staat je in de schoenen, zo goed is deze man. Nog later, op een bijeenkomst in Nashua vertelt Obama over zijn ervaringen in Iowa: "There were republicans who were coming in saying: [fluisterend] 'You know, Barack' (they whisper to me when they talk to me), they say 'Barack, I'm a republican, but I'm switching registration so I can vote for you. And I said: [fluistert opnieuw] 'Thank you! Why are we whispering?'

1 Comments:

Blogger Suzanne said...

Hoi meneer!
Over Obama: afkloppen!
Maar verder, ik had u een mail gestuurd in reactie op uw comment op mijn blog, maar u heeft nog niet teruggemaild. Is dat expres? Want dan moet ik heel erg verschrikkelijk mijn mond houden, maar anders... Dan stuur ik hem even opnieuw ofzo. Groetjes!

9:18 a.m.  

Een reactie posten

<< Home