vrijdag, februari 22, 2008

Gesmurfd!

Dit mag je echt niet verder vertellen: ik heb bij Albert Heyn om een smurf gevraagd! Eén smurf? Twee! Ik had namelijk een heel groot pak toiletpapier met bonussmurf alsmede een totaalbedrag aan boodschappen. Twee smurfen gesmurfd!
Ik weet heel goed waarom ik dat doe, vragen om een smurf. Willemijn heeft een oppaskindje dat ze wel op kan vreten (ja ja lezers, dat is dubbelzinnig: vreet het kind de smurfen of vreet Willemijn oppaskindjes?), dus daar wil je wel smurfen voor sparen. Maar de ware reden is dat ik heel precies wil weten of het nog dezelfde smurfen zijn. Vroeger, heel vroeger, voordat ze door een waterkraan konden, waren smurfen leuk. Ik had er een paar gesmurfd, ik heb geen flauw idee meer hoe. Ze waren blauw (joh! echt?) en klein (nee maar!). Zouden ze nou gewoon dezelfde smurfen bij Appie in de bak hebben liggen, een restpartij van vijfendertig jaar terug? Ik durf nog niet te kijken.