maandag, maart 24, 2008

7h38 - Kamperfoeliestraat


De ruim tweehonderd meter in de Kamperfoeliestraat tellen voor mijn gevoel helemaal niet. De straat is zo oninteressant en mijn traject er in zo kort dat het voelt als pauze. Met de Laan van Eik en Duinen had ik dat niet, en dat stukje van de wandeling is toch beduidend korter. Het komt denk ik door het oversteken, dat al snel een soort pauzemoment wordt. En het komt door de kerk aan het plein verderop. De Mozes en AƤron noem ik hem in gedachten. Een overduidelijk Katholieke kerk, hoog, bombastisch, maar met een beetje lullige torentjes. Het plein voor de kerk is een rustpunt, al vertraag ik mijn stap niet. In de middag staat hier een haringkar. In de vroege ochtend niet. En hoewel ik wel eens roep dat je me midden in de nacht mag wakker maken voor een zoute haring lijkt me dat volkomen terecht.