dinsdag, maart 25, 2008

7h40 - Copernicuslaan


Over minder dan een minuut staat er een huis leeg, op de volgende straathoek. Er wordt gewerkt, maar meestal pas nadat ik voorbij ben. En het wordt mooi. Even later volgt de passage van de Valkenboskade. Ganzen drijven in de gracht. Een bureaustoel steekt voor ongeveer een derde boven het zwarte water uit. Even verderop splitst de weg zich in twee rijbanen. In het midden zijn speelplaatsen ingericht voor de wijkjeugd. Om twintig voor acht is er nog niemand.
Alles is hier Copernicus. Morgen, over een minuut of wat, volgt de Copernicusstraat, overmorgen bijna onmiddellijk gevolgd door het Copernicusplein. Het kooperniekusplèèn. Als ik voor elke Hagenees die weet dat Copernicus een Poolse astronoom was een euro kreeg bleef er precies een patatje oorlog over.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ben jij nou zo slim of ben ik nou zo dom? Als jij hopen euro's krijgt, voor wie blijft dat patatje oorlog dan over?

10:35 a.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

Er zijn in mijn overdreven voorstelling precies drie Hagenezen die weten dat Copernicus een Poolse astronoom was. Ze heten alledrie Harrie, behalve Harrie, want die heet Henk. Ik krijg dus drie euro. En op de hoek Fahrenheitstraat - Copernicuslaan is een snackbar.

12:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben een geoefend lezer; als ik slordig lees, is dat dan daarom of desondanks?
In jouw opmerking over Hagenezen die het weten heb ik automatisch zelf het woorje 'niet' gesmokkeld, met als resultaat mijn reactie.
Overigens, die twee andere Harries, zijn dat die van Georgina Verbaan?

1:24 p.m.  
Blogger raybanoutlet001 said...

replica watches
chicago bulls jersey
ecco shoes
reebok shoes
michael kors handbags
rolex replica
chiefs jersey
new balance outlet
dolce and gabbana outlet
rolex replica watches

10:31 a.m.  

Een reactie posten

<< Home