woensdag, juni 04, 2008

Veel!

Om met mijn goede collega Gerhard te spreken: "Ja mensen, er is weer veel gebeurd in de wereld" (beetje lijzig uitspreken). We hebben Robert Mugabe gezien, die langsflitste in een limousine met misbaar, we horen constant de helicopter die Mahmoud Ahmadinejad beschermt, en de wederzijdse banden tussen de vaderlanders en de oosterburen zijn in het klooster maar weer eens bevestigd. Kortom, het is een gedoe van jewelste.

Vandaag niet. Vandaag gold de rust van het platteland. Het zonovergoten en wild bloeiende Ostia. De verhalen over havenarbeiders en theatergangers, over Augustinus, die huilt in het badhuis. Rob (St) die door de mozaiekpriegelaars voor een beroemd Leids archeoloog wordt aangezien.

En vanmiddag de pret van het bagno di mare. Eerlijk gezegd heb ik daar helemaal niets mee, dus ik dronk in de schaduw frisjes met Marcel. Best te doen, zeggen ze in de streken waar Marcel en ik vandaan komen. Jammer dat de omgeving van de kust overal zo gruwelijk lelijk is. De kindjes deerde het totaal niet.

Ja, ik ben slordig. Komt door de haast; ik moet wachtlopen. Vanavond waarschijnlijk geen blogje meer en ook geen tijd voor een plaatje. Morgen verder. Vale.