woensdag, september 03, 2008

Uitbraak

Alles wat ik vanochtend schreef neem ik terug. Komt er aan het begin van de avond zo'n snotaap naar Joke met de vraag: "mogen we overlopen en uitbreken?" Op Joke's gespeelde onbegrip reageert hij bloedserieus met de mededeling dat uitbraak een tijdens kampsituaties volstrekt normaal verschijnsel is. Je gaat naar buiten en maakt de omgeving onveilig.

Dan volgt de quiz en verandert de kalme verzameling toekomstige studiosi in een trommelvliezen verscheurende stampij. De quiz. Welkom in de hel.

Toen ik voor het eerst meeging, in 2000, zei Jan Oosterheert: "Jij kunt vanavond mooi de quiz doen." Het heeft jaren van zorgvuldige coaching geduurd voor ik daar een beetje overheen was.

Marjolijn speelt vals. Ze zegt voor, soms verkeerd. Haar klas lijkt met de overwinning op de loop te gaan. Maar de dubbele punten van de laatste ronde brengen 1d net over de streep. De mentor danst op de tafel. Grijnzend roept Marjolijn: "Dat is echt niet helemaal eerlijk gegaan."

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

In 2000 was de quiz vol lieve, onschuldige, kleine, rustige bruggers die allemaal tegen je opkeken omdat je twee keer zo groot was als de gemiddelde brugger.
Moest je DAAR overheenkomen?

4:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja maar WIJ hebben die quiz van 2000 gewonnen. 1c, mevrouw Wolters. Sommige dingen vergeet je nooit. Hoe kan het ook anders, uitzinnig was ik!

10:58 p.m.  

Een reactie posten

<< Home