maandag, december 22, 2008

Kerstkaart


Bob komt langs met zijn Sony baksteen. Er moeten filmpjes van het lustrum in mijn appeltje geladen worden voor op de dvd. We sluiten de camera aan en slaan aan het draaien. Zwaar werk is het niet, je kunt er gezellig bij kouten en ook nog de post van de mat halen.

Op de mat liggen twee kerstkaarten. Ik zet me weer achter het scherm naast Bob en open de eerste enveloppe. Een kaart van Bert en Ineke Boon, met een mooie foto voorop, misschien wel door Bert zelf genomen. Ik laat Bob de kaart zien en vertel dat wij nooit kerstkaarten sturen en dat het toch bijzonder is dat we ze jaar in jaar uit maar blijven krijgen.

Ik open de tweede enveloppe en trek er een kaart uit met een foto van berijpte bomen boven een helder verlicht poorthuis aan de Wassenaarseweg. Ook een winterlandschap, ook een mooie foto, genomen door de afzender. Ik draai de kaart om.

Bob lacht.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Blij dat je schrijft!

10:44 p.m.  
Blogger Unknown said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

12:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home