zaterdag, februari 14, 2009

Hele oude BMW


Nu we het er toch over hebben, het kentekenherkenningsprogram-maatje (32 letters) voor de Apple iPhone is echt wat je noemt een 'killer app'! Stel je voor, je rijdt op de N zoveel of desnoods de A zoveel en je spot een Duitse auto, Frans mag ook. Kijk, een BMW. Op de witte nummerplaat met zwarte letters van de auto staat DS. Waar komt die vandaan?

Ik heb ooit tijdens een busrit met een Duitse collega uit Merseburg geprobeerd om alle éénletterige Duitse Kreisanzeignungen te verzinnen. A = Aachen, B = Berlin, C weten we niet maar D weer wel want dat is Duisburg. En zo verder en zo voorts. E is Essen. F is Frankfurt.

In mijn iPhone heb ik binnenkort een applicatie die me vertelt waar allerlei Europeese auto's vandaan komen. Een jongensdroom komt uit. So weet ik al. Het is Soest en dat ligt in Duitsland. Had je niet gedacht hè?

Wat de opwinding compleet maakt is natuurlijk de toevoeging Habe ich gesehen. Je kunt afvinken wat je gezien hebt! Laten we nog een stukje rijden over de autobahn. Ahh, toe nou, mag het? Voetbalplaatjes. Jongetjes van zes tot twaalf bij de uitgang van Albert Heijn. Mag ik uw voetbalplaatjes? Mag ik een iPhone? Nu?

Overigens: die iPhone werd vandaag door TNT al aangeboden op ons adres. Wij waren niet op dat adres. Wij waren op het nieuwe adres van de familie Beute, die vandaag zonodig moest verhuizen. Bedankt Beute, maar niet heus. Nu moet ik twee dagen langer wachten op mijn nieuwe speeltje. Had je dat niet wat beter kunnen plannen?

Duim in mondje. Nu!

3 Comments:

Blogger Marco said...

haha dit gaan we vaker krijgen wed ik. Er zijn namelijk zoveel leuke dingen op dat telefoontje.

7:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

bijna groen van jaloezie. nog een paar van dit soort worstjes voor mijn neus en ik pak de hamer en sla het spaarvarken aan gruzelementen. de afgelopen vier dagen zag ik vijf gebruikers. en over dat laatste woord is nagedacht.

9:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als ik jou was, zou ik morgen fikkie gaan stoken, of kijken of je trein nog ergens te vinden is. Veel plezier vanaf maandag, en je begrijpt: ik ben gewoon heel jaloers. Jij hebt 'm wel!

JV

10:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home