donderdag, mei 07, 2009

Niels blogt


Niels, mijn neef van achtendertig, heeft al maanden lang een blog. Ik wist dat niet. Niels is een bescheiden mens.

Ik heb een link toegevoegd naar de blogs, meervoud, want het zijn er drie. De belangrijkste is de blog met de titel remkabel. Als je hiernaast op Niels' blogs klikt en vervolgens op remkabel ben je er.

Op remkabel staat vooral kunst die Niels opvallend vindt. Zie de foto. Zelf maakt hij eigenzinnig werk met een verfrissend gebrek aan pretentie en gedoe. Niels houdt niet van pretentie en gedoe. Waar zijn grote talent vandaan komt is een raadsel. In ons gezin is mijn broer Sirtjo de kunstenaar, ook zo'n onverklaarbaar talent. Jaap, de vader van Niels, speelt verdienstelijk blokfluit en regisseert toneel op niveau, maar met beeldende kunst heeft hij eigenlijk helemaal niets. Is er een geheim talent van een verre voorvader dat via zelden aangename wegen en spoorbanen in weinigen toeslaat?

Hoe het ook zij, in Niels slaat het toe. Het wordt tijd dat hij ontdekt wordt. Dat ik binnenkort kan zeggen: "Ja, ik was dit weekeinde nog even in New York, bij een vernissage van mijn neef."