donderdag, juni 25, 2009

Luchtbed


Van nature ben ik een primitief kampeerder. Ik heb gekampeerd in januari, met 's ochtends sneeuw op de tent. En in november, in Drenthe, bij dertien graden vorst. Ik denk nog steeds dat ik een goede kans maak als de stroom een jaartje uitvalt.

Vandaag kocht ik een luchtbed en besprak ik een camping met warme douches. Het luchtbed is een extra bed in huis, voor gasten. De lucht komt uit het stopcontact want er is een pompje bij. Ja, zelfs het twaalf volts snoertje is meegeleverd.

Over minder dan drie weken vliegen we naar Edinburgh, huren daar een auto met het stuur rechts en de pook links, en kopen extravagante kampeerdingen. Twee stoeltjes. Campinggas. Kussens voor onder het hoofd. Omdat alles in die auto past.

Tot nog toe kampeerden we met matjes. De eerste nacht slaap je wat houterig, maar daarna gaat het wel. De kleding des daags ligt in de nacht opgerold onder je kop.

Not anymore! Kussens. Een luchtbed dat zich opblaast via de aansteker van de auto. Het moet niet gekker worden. Worden we oud?

Dat zou leuk zijn!

2 Comments:

Anonymous marijn said...

Gewoon met de mond opblazen, vergroot de longinhoud.

10:30 p.m.  
Blogger Yes we can. said...

meneer, u vraagt er om.

U wordt nooit oud.

U bent onsterfelijk.

5:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home