zaterdag, juni 27, 2009

Pepijn

Aan de kassa van theater Pepijn staat een meneer. Hij komt kaartjes halen. De kaartjes heeft hij betaald. De mevrouw achter de kassa kan in haar computer geen bevestiging vinden van een overschrijving. De meneer vraagt vriendelijk hoe we dat gaan oplossen.

De mevrouw, die op dit punt al zou moeten beginnen met professionele verontschuldigingen, begint te zuchten en zegt dat ze het gesprek graag fatsoenlijk wil houden. Krakend breekt de klomp aan mijn rechtervoet. Wat zei ze daar zojuist?

Bij de meneer breekt nog niets. De meneer is de rust en het fatsoen zelve. De mevrouw veronderstelt dat hij dan wel een kopie van een bankafschrift bij zich zal hebben.

Krak. Linkerklomp overdwars gespleten.

Nee, dat heeft de meneer niet. Joh, wat vreemd. Je moet natuurlijk wel altijd je bankafschriften bij je hebben, anders wordt het een gekkenhuis.

De mevrouw zegt dat hij moet betalen. Haar klantonvriendelijkheid wordt nu echt agressief van toon. Ik kan het niet laten om me er mee te bemoeien en zeg dat die meneer dan natuurlijk wel een bonnetje krijgt.

De meneer betaalt en krijgt geen bonnetje. De meneer vraagt wel degelijk om een bonnetje. De kaartjes, dat zijn de bonnetjes, goed bewaren. Mevrouw, zegt de meneer nu met stelligheid, ik krijg van u een bonnetje. Woedend grijpt de mevrouw een velletje papier, kladt er wat op en werpt het over de balie. De meneer neemt het aan en vraagt de mevrouw er haar naam onder te zetten. Ze weigert categorisch.

Ik kan het opnieuw niet laten me ermee te bemoeien en merk op dat de meneer tot nog toe buitengewoon vriendelijk en fatsoenlijk is geweest hoewel hij buitengewoon onfatsoenlijk en agressief werd behandeld. De mevrouw gilt me toe dat ik me er niet mee mag bemoeien.

De meneer wordt nu boos en onverzettelijk. U gaat nu uw naam opschrijven en wel zo dat het leesbaar is. De mevrouw weigert tot drie keer toe, maar de meneer gaat nu echt niet meer opzij. Uiteindelijk krast ze haar naam onder het papier.

Theater Pepijn, als er iemand meeleest, jullie weten vast wel of deze mevrouw tijdelijk ontoerekeningsvatbaar is of permanent. Hoe dan ook, dit kan je klanten echt niet aandoen.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Meneer toch, u weet toch wel dat u nu de aandelen van Theater Pepijn drastisch naar beneden haalt met uw invloed?

Maar ik zal wel niet tegenspreken.
Hulde, meneer :D

9:39 p.m.  
Anonymous Wyneke said...

fraai.

9:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ongesteldheid

5:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Yep, dat was vrijdag 26 juni.
Haar geschreeuw was zelfs buiten te horen!!

8:13 p.m.  

Een reactie posten

<< Home