vrijdag, augustus 07, 2009

Club


Twaalf miljoen heeft Real Madrid per saldo betaald voor de diensten van Klaas Jan Huntelaar. En dan reken ik zijn salaris niet mee. Hij maakte acht doelpunten voor de Koninklijke.

Het is te makkelijk. En toch doen we het graag. Anderhalf miljoen euro per doelpunt.

Klaas Jan, die een beetje een lulletje is als je het mij vraagt, maar u vraagt het niet dus ik houd bescheiden mijn mond, gaat naar AC Milan. Wat hij daar verdient? Ik heb geen zin om het op te zoeken.

Real Madrid is in naar mijn smaak nog steeds de club der clubs. Ik heb nooit iets met Barcelona gehad. Nee, geef mij maar de barse hitte van het centrale plateau waar het leven niet te harden is en de koppen van steen zijn. Wie gaat er nou aan zee liggen met zijn volle verstand.

Maar Milan is ook leuk. De eerste grote verbazing die ik me herinner, te jong voor Abe tegen Ajax, is die van de uitschakeling van het grote AC Milan in de Europacup van 1969-1970.

Inderdaad.