maandag, november 30, 2009

Stad bij nacht

Vannacht gingen we wandelen, vlak bij huis. Jaap was er bij, en Michiel ook. We zaten op een bankje in een straat die ik wel kende. De straat was veranderd: door de gedeeltelijke afbraak van een huis ontstond er een pad met uitzicht op een grote groene vallei die ik nooit eerder had gezien. Ik liep het pad af, klom over het hekje en wandelde de helling af. Wat een prachtige plek zo dicht bij huis!

Aan de overkant was een buurtcentrum waar ik mij al snel liet overhalen om vrijwilliger te worden. De leider van het centrum bracht me naar de tram. Terwijl de tram wegreed en ik de stad niet meer herkende dacht ik aan de gasten die ik in de steek had gelaten. Ik moest terug. Bij de eerste halte stapte ik uit.

Ik reed met Yme door Los Angeles. Ik zag dat het dezelfde stad was als zonet. Daar kwamen we al langs de ingang van de groene vallei. We stapten uit. Er was een soort tourniquet dat toegang gaf tot de vallei. Vlak achter het hek stonden drie ijsberen. Even later stonden ze aan onze kant, wat me een minder goed idee leek. Een vrouw gaf één van de beren een harde schop. Het beest rende piepend weg.

We reden door de binnenstad, door de straat van de tram. De huizen aan weerszijden deden denken aan een mediterrane stad. Ik zei dat ik het mooi vond. "Wacht maar," zei Yme. Even later liepen we langs een miniatuur Eiffeltoren, een meter of zes hoog. Langs de haven stond een nutteloze kopie van Tower Bridge. Bejaarde toeristen bewonderden de kitscherige voorstelling.

Eenmaal thuis bleek ons huis een tent met uitzicht op de baai. Veel te dichtbij had een jong Duits stel hun tent neergezet. We gingen slapen.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

lululemon, oakley pas cher, hogan, tn pas cher, new balance pas cher, north face, lacoste pas cher, ray ban uk, michael kors, true religion jeans, hollister pas cher, nike air max, timberland, mulberry, hollister, ray ban pas cher, nike huarache, coach outlet, nike roshe, abercrombie and fitch, converse pas cher, michael kors, air jordan pas cher, true religion jeans, vanessa bruno, nike free run uk, longchamp, longchamp pas cher, michael kors, nike air max, nike air max, nike blazer, nike roshe run, ralph lauren uk, hermes, north face, nike free, burberry, michael kors, sac guess, nike trainers, air max, air force, louboutin pas cher, coach purses, true religion outlet, replica handbags, sac longchamp, true religion jeans, vans pas cher, ralph lauren pas cher

5:55 a.m.  
Blogger Unknown said...

canada goose uk, moncler outlet, moncler, canada goose outlet, louis vuitton, louis vuitton, wedding dresses, sac louis vuitton pas cher, links of london, barbour jackets, montre pas cher, lancel, supra shoes, canada goose outlet, canada goose, louis vuitton, pandora jewelry, replica watches, converse outlet, moncler, ugg boots uk, swarovski crystal, bottes ugg, toms shoes, louis vuitton, thomas sabo, pandora charms, canada goose, moncler, juicy couture outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, canada goose, ugg pas cher, swarovski, pandora jewelry, doke gabbana outlet, doudoune canada goose, moncler, moncler, ugg,uggs,uggs canada, barbour, marc jacobs, moncler, hollister, canada goose, juicy couture outlet, pandora charms, karen millen, moncler, coach outlet
ninest123 16.02

6:01 a.m.  

Een reactie posten

<< Home