vrijdag, mei 21, 2010

Back to normal

Ik zit in de tuin, achterin op het nieuwe kleine terrasje. De zon straalt op het gras. Ik heb een gazon. Het is droog en toch kan ik het ruiken.

In mijn lijf worden bacterieën, of viri, weet ik veel, door nietsontziende knaapjes in kekke regenjasjes vilein van achteren gevild. Ik heb vandaag geen koorts. Voor het eerst in een week.

Later zit ik op de bank naar de radio te kijken. Het eerste debat tussen de lijsttrekkers trekt op politiek24 voorbij. Na ongeveer twaalf minuten maakt de mijne de eerste strategische blunder.

He, lekker vertrouwd allemaal.

6 Comments:

Anonymous Michelle said...

Lief Blaakje,

Heel mooi dat je een Latijns meervoud van virus probeert te bedenken, maar dat bestaat helaas niet officieel, omdat virus van het Sanskriet (visham) komt (voor verdere uitleg, moet je maar ff mailen :P)
Mijn onderlip begon een beetje te trillen toen jij er viri (meervoud of genitivus ev. van vir = 'man') van maakte, PLUS dat je bacteriën met een extra e schreef.
Doe mij een lol, en houd het in het vervolg gewoon op virussen.

Wel fijn dat je je weer wat beter voelt.

Groetjes!

11:14 p.m.  
Anonymous Ex- D66/PvdA stemmer said...

Ook ik ben getroffen door die verkoudheidsgriep, of wat het dan ook is.

Mijn remedie: aan het werk, afleiding zoeken, door SP-krantjes rond te gaan brengen hier in de buurt.

Tot mijn verbazing zijn de door ons voorgestelde belastingverhogingen voor de rijken niet eens extreem.

1) De hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid bij een hypotheekschuld van hooguit 350 duizend euro. Kom daar bij het neoliberale D66 eens om.

2) Hoogste schijf inkomstenbelasting (was ooit 72 procent) van 52 naar 65 procent, maar alleen voor inkomsten boven de 150 duizend euro. Bij D66 gaat het zinloze zakkenvullen bij de hoogste inkomens gewoon door.

Jammer alleen dat er in de peilingen al niet eens een progressieve meerderheid meer is. Overigens ook geen enkele andere werkbare meerderheid in beide Kamers, maar de rechtse ramp kondigt zich aan.

Het enige goede nieuws: onderwijsvernieler CDA lijkt de zoveelste nederlaag te gaan lijden. De CDA-onderwijsbestuurders in de megascholen lijken eindelijk wat tegenwind te gaan krijgen.

12:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ah, zo weet dat verkoudheidsvirus zich dus te verspreiden!

Meteen weggooien dus, die SP-krantjes...

SV

12:47 p.m.  
Anonymous Pieter said...

leenwoord meneer, gewoon virussen :P

oja remedie: D66 poster op het raam plakken, wordt niemand ziek van.

behalve als je niet van ratio houdt.

en wat betreft de SP krantjes; de meloenstraat mogen ze overslaan, pleepapier genoeg.

valt het op dat ik zoveel mogelijk aan het niet-leren ben voor mijn examens? -.-

2:04 p.m.  
Blogger Suzanne said...

Ik hou niet van ratio.
Ik zou zelfs in alle redelijkheid SP krantjes geen pleepapier noemen, maar ach.

Ik hou wel van regenjasjes. Daar moet meneer Blaakmeer zich toch gesterkt door voelen!

4:13 p.m.  
Blogger Marco said...

Meneer, uw blog is een oase in deze tijden van blokken en bikkelen.

Ik heb geen politieke voorkeur, alleen een politieke afkeur, dus ik zal het maar daarbij laten, om enigszins in de trant van mijn voorgangers te schrijven.

Wat ik nog wel wil melden is:
Kudo's voor de subtiele overgang van verkoudheid naar remediëen naar politiek van de bekeerde doch rabiate stemmer.

Ennuh...

Wie is Michelle? Ik dacht dat we op Sorghvliet alleen mariëlle, machteld en Ingeborg hadden qua klassieke talen... Of is het gewoon een ex-collega/leerling met Suzanne-achtige trekjes?

Verlicht mij bitte, de mysterie houdt me van mijn leerwerk vandaan!
Anders ga ik een klacht indienen bij LAKS hoor...

En nog gefeliciteerd met uw wedergekeerde gezondheid, en dan vooral uw reuk en smaakvermogen!

10:05 p.m.  

Een reactie posten

<< Home