zaterdag, juli 17, 2010

Constipatie

Wat ik nog vergeten was te melden: sinds gisterochtend plassen we weer in de Atlantische Oceaan, desnoods via een Caribische omweg. De Continental Divide kwam onverwacht, op een heuveltje van niks, ergens in New Mexico. We zijn definitief op de weg terug, naar het oosten. De vakantie is desondanks nog net niet op de helft.

A propos ontlasting, een heikel thema, terecht taboe (als ik zei; Ik ga naar de wc zei mijn moeder steevast: dat hoef je niet aan te kondigen), kortom doe de deur dicht en zwijg er verder over: ik kan al een dag of wat niet lekker .... nou ja. Willemijn weet waarom: we moeten meer fruit eten en meer groente, al die hamburgers dienen maar één doel: constipatie.

Ik krijg een brainwave. Dat moet de verklaring zijn voor al die verkrampte religie in dit land of the free. Vrij van wat? Niet van problematische stoelgang, zoveel is duidelijk.

Wat een diepgravend inzicht: zodra er op de autoradio weer een dominee opstaat of een zangert zijn bekering dreigt te gaan bezingen roepen we in koor:

Geconstipeerd!

2 Comments:

Anonymous Jaap said...

Religie en stoelgang; er is zeker verband. Los van wat voor Godsgeloof dan ook hebben we, ter vergelijking, het geval Hans Dorrestein, die ooit - ik meen in een HP-interview - vertelde dat een scheet laten, zelfs als hij helemaal alleen was, voor hem uit den boze was. Daar komt zijn somberheid dus vandaan.

9:09 a.m.  
Blogger Nils said...

Wederom een fijn, fijn stukje.

1:25 p.m.  

Een reactie posten

<< Home